CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, Osmaniye-İskenderun arasında organize sanayi bölgelerinin bağlantı yollarının çevreyoluna dönüştürülerek ücretsiz olmasını TBMM gündemine taşıdı.
Adana-Ceyhan karayolunun 64 kilometresinin ücretsiz olduğunu örnek gösteren Şahin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması üzere soru önergesi verdi.
Ticaret ve nakliyatın yoğun olduğu bölgelere yapılacak bağlantı yollarının sanayi sektörü ve bölge halkının mali kaybını azaltarak ve can güvenliğini sağlayacağına değinen Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili Şahin, otobandan İskenderun sanayi ve küçük sanayi bölgesine bir bağlantı yolu yapılmasının Hatay halkının öncelikli taleplerinden olduğunu belirterek Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’dan Osmaniye-İskenderun otobanındaki gişelerin ücretsiz hale getirilmesini talep etti.
Adana-Ceyhan karayolunun 64. km’sinin ücretsiz olması gibi ağır sanayi bölgesi olan Osmaniye-İskenderun hattının da ücretsiz hale getirilerek sanayici ve nakliyecilerin ekonomik olarak rahatlatılması gerektiğini söyleyen Suzan Şahin, “Ülkemizdeki ağır sanayi bölgeleri arasında çok önemli bir yeri olan İskenderun sanayi bölgesinde otoban ve çevreyollarına bağlantı yolu bulunmamaktadır. Nakliyat ve ticaretin yoğun olduğu bu bölgede, İs-Demir İskenderun kapısı Azganlık bölgesinden otobana bağlantı yolu bulunmamaktadır. Burada yaşanan yoğun trafik, kazalara sebebiyet vermekte, ambulans ulaşımı ve en yakın hastanelere hasta sevki gecikmekte, sanayi sektörüne de ağır maliyet yükü oluşturmaktadır. Nihayetinde bu sanayi bölgesinden çıkan ağır tonajlı araçlar ya Payas ya da İskenderun’dan otobana giriş sağlamakta, gerek trafiğe haddinden fazla yoğunluk oluşturmakta gerekse ekonomik anlamda külfete neden olmaktadır.” diyerek E-91 de D-817 karayollarındaki gişelerin ücretsiz hale getirilmesinin içinde bulunulan ekonomik kriz ortamında Türkiye ekonomisine fayda sağlayacağını söyledi.
Hatay’ın ağır sanayi bölgelerinden olan Dörtyol, Payas, İskenderun ilçeleride sektöre hizmet veren araçlar ve vatandaşların yoğun olarak kullandığı Erzin – Dörtyol ilçeleri arasını 14 km, Dörtyol – Payas ilçeleri arasını 9 km mesafede kat etmekte ve bu kısa mesafeler için geçiş ücreti ödemekte olduğu belirtilen önergede, D-817 karayolunda ağır tonajlı ve tehlikeli madde taşımacılığı yapan ticari taşıtların yoğunluğu trafikte güvenlik kaybına yol açtığı ve bunun sonucu olarak trafik kazalarının meydana geldiğinin altını çizen Şahin, ‘‘Hatay il sınırlarında otoban gişelerinin çevreyolu olarak tanımlanması, E-91 ve D-817 otobanlarını çevreyolu statüsüne dönüştürülerek Erzin, Dörtyol, Payas ve İskenderun gişelerinin ücretsiz hale getirilmesi, çok yoğun sanayi trafiği olan E-91otobandaki yoğunluğu azaltacak, trafik kazalarını önleyecek, ayrıca nakliye ve lojistik firmaları ve ağır sanayi sektörüne ciddi ekonomik katkı sağlayarak ülke kalkınmasında faydalı olacaktır.’’ ifadelerini kullandı.
Suzan Şahin’in Ulaştırma ve Altyapı Bakanına sorduğu sorular ise şöyle; 1. İskenderun ilçesinden başlayarak Erzin ilçemizin Gözene gişelerine kadar devam eden otoyolun, tıpkı Adana-Ceyhan karayolunun 64. km’sinin ücretsiz olması gibi ücretsiz olması gerekli midir?
2. İskenderun-Gözene arası otoyolun ücretsiz olmasının sağlanması halinde E91 karayolunda trafiğin rahatlayacağı, kazaların azalacağı ve maliyetlerin düşeceği görüşünde olan bölgedeki sanayi sektörünün taleplerine karşı tasarrufunuz olacak mıdır? Olacaksa bu tasarruflar nelerdir ve ne zaman hayata geçirilecektir? 3. Yapımı yarım kalan İskenderun-Azganlık otoban bağlantı yolunun durumu nedir? Hizmete girişi konusundaki planlamanız nedir? 4. İskenderun Küçük Sanayi Sitesi’nden İskenderun otobanına bağlantı yolu yapılmasını yıllardır talep eden sanayi sektörlerinin içinde bulunduğu sıkıntıları, bu yolu açarak gidermeyi düşünüyor musunuz?
5. İskenderun-Osmaniye arası otoyolda ağır tonajlı ve tehlikeli madde sevkiyatı yapan taşıtlara güvenli bir seyir rotası oluşturması için bir planlama düşünülüyor mu?
6. Bu uygulama Adana-Ceyhan bölgesinde yapılmakta iken, bu kadar trafik yoğunluğu ve -organize sanayi bölgesi olmasından dolayı- lojistik yoğunluğu olan Osmaniye sınırı-Erzin Gözene arası, tıpkı Adana-Ceyhan karayolunun 64. km’sinin ücretsiz olması gibi ücretsiz hale getirilmemektedir?